Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

PS. JAk zacząc sie starac o grupe inwalidzką?
Masz 2 wyjścia:
1.Miejski Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności przeważnie działający przy Powiatowych Centrach Pomocy Rodzinie. Składasz wniosek z orzeczeniem lekarskim i czekasz od 1 do 3 miesięcy na wezwanie na Komisję, która orzeka (lub nie) lekki, umiarkowany lub ciężki stopień niepełnosprawności. Nie wiem jak z lekkim, ale przy pozostałych dostajesz zasiłek pielęgnacyjny ok 140 złmc + ulgowe przejazdy w komunikacji miejskiej, możliwość pozyskania funduszy, dofinansowań do turnusów rehabilitacyjnych i innych z PFRON-u z różnych programów. Jako osoba niepełnosprawna masz "większy luz w pracy" tzn. dodatkowe 10 dni urlopu rehabilitacyjnego w roku.
2. ZUS - starasz się o rentę, rentę socjalną lub sam nie wiem o co jeszcze - jeśli masz zamiar wywalczyć, życzę powodzenia.
Prawo jazdy i dostosowanie samochodu z "Pegazem 2003"
PFRON dofinansuje koszty związane z uzyskaniem prawa jazdy, a także zakup oprzyrządowania samochodu, w ramach programu „Pegaz 2003”. Z pomocy Funduszu skorzystają też samorządy powiatowe - zatwierdzono „Program wyrównywania różnic między regionami II”.
Zmiany w programie „Pegaz 2003”
Do programu „Pegaz 2003” wprowadzony zostanie moduł, w ramach którego będzie możliwe dofinansowanie kosztów związanych z uzyskaniem prawa jazdy kategorii B. We wszystkich obszarach programu zostaną ujednolicone zasady dofinansowania dla osób osiągających wyższe dochody (stała kwota dofinansowania, tj. 25 proc. maksymalnej kwoty dofinansowania, przy dochodach równych lub przekraczających czterokrotność najniższego wynagrodzenia). PFRON wprowadza ponownie do programu możliwość dofinansowania zakupu oprzyrządowania samochodu. Pomoże finansowo również w montażu tego oprzyrządowania.
„Program wyrównywania różnic między regionami II”
Fundusz zatwierdził „Program wyrównywania różnic między regionami II”, który przewiduje: pomoc w wyposażeniu obiektów służących rehabilitacji osób z niepełnosprawnością w sprzęt rehabilitacyjny, pomoc w likwidacji barier w zakładach opieki zdrowotnej i placówkach edukacyjnych w zakresie umożliwienia osobom z niepełnosprawnością poruszania się i komunikowania, pomoc w likwidacji barier transportowych oraz pomoc w tworzeniu WTZ w powiatach, gdzie WTZ nie funkcjonuje.
PFRON wprowadził dofinansowanie wymaganego wkładu własnego w projektach samorządów powiatowych dotyczących rozwoju infrastruktury służącej edukacji osób z niepełnosprawnością, realizowanych w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych, którego beneficjentami mogą być samorządy powiatowe.
Program we wszystkich obszarach (poza obszarem pomocy w tworzeniu WTZ) realizowany będzie tylko na terenach podregionów, w których PKB na jednego mieszkańca podregionu jest niższy niż 90 proc. PKB na jednego mieszkańca w kraju.
Prognozowane przez Fundusz kwoty dofinansowania mogą być relatywnie wyższe, z uwagi na sprzyjające wnioskodawcom zmiany definicji „najniższego wynagrodzenia” wprowadzone do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób z niepełnosprawnością – informuje PFRON.
Szczegółowe informacje dotyczące sposobu ubiegania się o dofinansowanie w ramach programów PFRON (w tym terminy naboru wniosków) zamieszczone będą na stronie pfron.org.pl na początku drugiego kwartału
źródło - niepełnosprawni.pl
Jakos PCK, PAH itp organizacje nie wzbudzaja tylu kontrowersji co WOŚP bo po prostu nie dają takich powodów.
_________________ Dają takie powody, była przecież afera związana z kontenerami PCK na ubrania , z których ogromna większość zysków trafiała do kieszeni właścicieli prywatnej firmy-http://www.wiadomosci24.pl/artykul/gdzie_n..._pck_34442.html .Ale ta afera wybuchła i szybko przycichła, podobnie jak kontrowersje wokół innych organizacji charytatywnych. Problemem WOŚP jest to, że jest ona traktowana jako przeciwnik polityczny. I tak Owsiakowi pamięta się wyciąganie pieniędzy z puszek, a afery takie jak ta z kontenerami czy toczące się śledztwa na temat milionowych przekrętów Caritasu (w Płocku znaleziono kilkaset "lewych" osób na które Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych wypłacił środki Caritasowi),czy Ciechanowie toczą się gdzieś na obrzeżach życia publicznego i tym instytucjom specjalnie nie szkodzą.Nie zostaje przeciwko nim rozpętana "krucjata" na miarę tej toczącej się w Radiu Maryja przeciwko WOŚP.Jeżeli chodzi o sprzęt nienadający się do wykorzystania, to napiszcie coś więcej. Przecież zakupy sprzętu medycznego są konsultowane ze szpitalami i jeżeli są jakieś problemy, to winę za to ponoszą chyba konsultanci medyczni, zgłaszający zapotrzebowanie na sprzęt.Nie zrzucajmy wszystkiego na WOŚP, aczkolwiek czekam na przykłady.A co do wyciąganie pieniędzy z puszek, to znam przykład takiego samego działania ministrantów podkradających pieniądze z charytatywnych zbiórek Caritasu.Czy nieuczciwość jakiejś grupy drobnych wolontariuszy ma aż tak duże znaczenie? Przecież wiadomo, że zawsze znajdzie się dzieciak "łasy" na pieniądze.
Poważniej wyglądają zarzuty w sprawie naprawdę dużych przekrętów, a o takie WOŚP nie jest podejrzewana, w przeciwieństwie do stawianej za wzór Caritas.
Nie chcą tutaj zaczynać offtopu o Caritas, podałem pewne informacje o niej jako dowód, że idealnej organizacji tego typu nie ma, a WOŚP wcale nie wypada na tym tle tak źle jak się często przedstawia. Na koniec cytat z oficjalnej strony Fundacji WOŚ "Fundacja WOŚP wszystkie środki zebrane w zbiórce publicznej w całości, co do jednej złotówki, wydaje na zakup sprzętu medycznego i finansowanie programów medycznych. Pomimo możliwości prawnych - nigdy nie wydaliśmy na bieżącą działalność administracyjną czy też na organizację Finału lub koncertu "Przystanek Woodstock" - żadnych pieniędzy ze zbiórki publicznej. Koszty działalności administracyjnej pokrywany z części odsetek bankowych oraz innych wpłat, które darczyńcy przekazują na nasze konto w ciągu roku.Dlatego na bilboardach reklamujących XIII Finał ukazała się niezwykle istotna informacja, iż Fundacja więcej wydała na sprzęt medyczny (55 100 497 USD) niż zebrała (53 616 501 USD) w ciągu 12 lat swojej działalności."
Jeżeli podawane są przykłady agresji ze strony wolontariuszy WOŚP, to ja znam wiele przykładów wulgarnego zachowania w stosunku do kwestujących ze strony przeciwników Owsiaka. Oba rodzaje zachowań wzajemnie się napędzają.
[[color=cyan]b]Senacka komisja przyjęła bez poprawek nowelizację ustawy o rehabilitacji[/b]
Autor: PAP
Przyjęcie bez poprawek ustawy o zatrudnianiu i rehabilitacji osób niepełnosprawnych rekomenduje Senatowi komisja polityki społecznej i rodziny. Ustawa zakłada m.in. wyższe dofinansowanie dla osób z niepełnosprawnością w stopniu znacznym, a niższe dla osób ze stopniem lekkim.
Zastrzeżenia do ustawy zgłosili związkowcy z OPZZ i Solidarności oraz pracodawcy.
Według przedstawicieli pracodawców ustawa doprowadzi do zwolnień pracowników z niepełnosprawnością. Ich zdaniem zdecydowana większość zatrudnionych, na których pobierają dofinansowanie, to osoby o lekkim stopniu niepełnosprawności. Według danych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakładach pracy chronionej i na otwartym rynku pracy zatrudnionych jest obecnie 135 tys. osób z niepełnosprawnością w stopniu lekkim, 116 tys. - w stopniu umiarkowanym oraz ponad 10 tys. - w stopniu ciężkim.
W przesłanym PAP stanowisku Pracodawcy RP napisali, że "ustawa zaprzepaszcza kilkuletni dorobek programu, który zachęcał pracodawców do zatrudniania osób niepełnosprawnych". "Autorzy ustawy chcą de facto zmniejszyć wsparcie zatrudnienia osób niepełnosprawnych o połowę w ciągu najbliższych dwóch lat. Będzie to oznaczać wzrost kosztów pracy osób niepełnosprawnych o ok. 30 proc." - podkreślili.
Przewodniczący komisji, Mieczysław Augustyn (PO), podkreślał, że także przed dwoma laty, przy nowelizacji obecnej ustawy, pracodawcy zapowiadali, że dojdzie do zwolnień 35 tys. osób, tymczasem w tym czasie liczba zatrudnionych niepełnosprawnych wzrosła o 68 tys. Podobne argumenty przedstawił także pełnomocnik rządu ds. niepełnosprawnych, Jarosław Duda.
Renata Górna z OPZZ oceniła, że brak dofinansowania do zatrudnienia emerytów z niepełnosprawnością w stopniu lekkim jest dyskryminacją, i opowiedziała się za przywróceniem tego dofinansowania.
Natomiast Marian Sowiński z sekcji osób niewidomych NSZZ "Solidarność" proponował, by dzień pracy osób z niepełnosprawnością wynosił siedem godzin, a nie - jak zakłada ustawa - osiem.
Magdalena Janczewska (Pracodawcy RP) uznała ustawę za niedopracowaną i postulowała, by obowiązywała jedynie w roku 2011.
Senatorowie PO podkreślali, że ustawa powinna zostać przyjęta jak najszybciej, by zaczęła obowiązywać w nowym roku podatkowym. W trakcie dyskusji zgłoszono wniosek o przyjęcie projektu bez poprawek. Opowiedziało się za nim trzech senatorów, dwóch było przeciw.
Nowelizacja ustawy przewiduje, że dopłata do zatrudnienia pracowników z niepełnosprawnością w stopniu znacznym ma wynosić 180 proc. najniższego wynagrodzenia. Osoby umiarkowanym stopniem niepełnosprawności mają otrzymać 100 proc., a z lekkim - 40 proc.
Kwoty te zwiększa się o 40 proc. w odniesieniu do osób cierpiących na choroby psychicznie, o zaburzonym rozwoju czy chorych na epilepsję.
Obecnie pracodawca otrzymuje dopłatę w wysokości odpowiednio 160 proc., 140 proc. i 60 proc. najniższego wynagrodzenia. Ustawa zalicza chorych na epilepsję do znacznego stopnia niepełnosprawności.
60 proc. środków z kwoty odprowadzanej przez pracownika na rehabilitację w zakładzie pracy trafiło do zakładowego funduszu, a do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - 40 proc. Kwoty, które nie zostaną wykorzystane przez zakłady na rehabilitację pracowników do 31 grudnia następnego roku, mają trafić do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Zgodnie z nowelizacją zaostrzone zostaną także wymogi dla zakładów pracy chronionej. Status taki będą mogły otrzymać te zakłady, w których pracownicy z niepełnosprawnością stanowią co najmniej 50 proc. wszystkich zatrudnionych (w tym 20 proc. - ze znacznym stopniem niepelnosprawności). Obecnie przepisy wymagają zatrudnienia w takich zakładach 40 proc. niepełnosprawnych, w tym 10 proc. - w stopniu znacznym.
Nowelizacja przewiduje likwidację zwolnień z podatków od nieruchomości, leśnego, rolnego i od czynności cywilnoprawnych dla zakładów pracy chronionej, a także zmianę redystrybucji podziału zwolnień z zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (z 90 proc. na zakładowy fundusz rehabilitacyjny i 10 proc. na PFRON do 50 proc. na fundusz zakładowy i 50 proc. na PFRON).
Data opublikowania dokumentu: 2010-11-03, 14.38[/color
var _r = document.referrer ? encodeURIComponent(document.referrer) : '';
var _w = encodeURIComponent(document.location.href);
var _e = document.inputEncoding ? document.inputEncoding : document.charset;
document.write('');
Junior
Program Aktywizacji Zawodowej Absolwentów PIERWSZA PRACA
Program ma na celu ułatwienie młodym niepełnosprawnym osobom wejścia w życie zawodowe.
W programie mogą wziąć udział osoby o znacznym, umiarkowanym lub lekkim stopniu niepełnosprawności, będące:
1) bezrobotnymi skierowanymi na staż zgodnie z warunkami określonymi w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99, poz. 1001), w okresie do upływu 12 miesięcy od dnia określonego w dyplomie, świadectwie ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu, jeżeli są:
a) absolwentami, którzy uczęszczali w systemie dziennym do ponadpodstawowej oraz ponadgimnazjalnej szkoły publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej albo do szkoły wyższej,
b) absolwentami studiów podyplomowych lub doktoranckich, podjętych w okresie 6 miesięcy od dnia ukończenia szkoły wyższej,
c) absolwentami szkoły, o której mowa w lit. a), do której uczęszczali w systemie wieczorowym lub zaocznym, jeżeli w ostatnich 12 miesiącach trwania nauki nie byli zatrudnieni,
d) absolwentami co najmniej 12-miesięcznego przygotowania zawodowego, odbytego w ramach Ochotniczych Hufców Pracy,
e) absolwentami kursów zawodowych, trwających co najmniej 24 miesiące, jeżeli w okresie ostatnich 12 miesięcy ich trwania nie byli zatrudnieni,
f) absolwentami szkoły specjalnej,
g) osobami, które uzyskały uprawnienia do wykonywania zawodu, zwanymi dla potrzeb programu "absolwentami bezrobotnymi",
2) poszukującymi pracy, w okresie do upływu 12 miesięcy od dnia określonego w dyplomie, świadectwie ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu, jeżeli są:
a) absolwentami, którzy uczęszczali w systemie dziennym do ponadpodstawowej oraz ponadgimnazjalnej szkoły publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej albo do szkoły wyższej,
b) absolwentami studiów podyplomowych lub doktoranckich, podjętych w okresie 6 miesięcy od dnia ukończenia szkoły wyższej,
c) absolwentami szkoły, o której mowa w lit. a, do której uczęszczali w systemie wieczorowym lub zaocznym, jeżeli w ostatnich 12 miesiącach trwania nauki nie byli zatrudnieni,
d) absolwentami co najmniej 12-miesięcznego przygotowania zawodowego, odbytego w ramach Ochotniczych Hufców Pracy,
e) absolwentami kursów zawodowych, trwających co najmniej 24 miesiące, jeżeli w okresie ostatnich 12 miesięcy ich trwania nie byli zatrudnieni,
f) absolwentami szkoły specjalnej,
g) osobami, które uzyskały uprawnienia do wykonywania zawodu, zwanymi dla potrzeb programu absolwentami poszukującymi pracy.
Środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych mogą być przeznaczone na:
• dofinansowanie dla absolwentów skierowanych na staż. Dofinansowanie jest świadczeniem na rehabilitację zawodową, a jego wysokość wynosi 30%, 25% lub 20% najniższego wynagrodzenia w zależności od stopnia niepełnosprawności absolwenta.
• premię dla doradcy zawodowego za wykonywanie dodatkowych czynności w wysokości nie większej niż 10% najniższego wynagrodzenia
• premię dla pracodawcy z tytułu odbycia stażu przez absolwenta. Wysokość premii uzależniona jest od stopnia niepełnosprawności absolwenta oraz od długości stażu.
• refundację kosztów wynagrodzenia absolwentów zatrudnionych po odbyciu stażu. Refundacja wypłacana jest przez 24 miesiące, a jej wysokość uzależniona jest od stopnia niepełnosprawności zatrudnionego absolwenta. Uwaga: refundacja nie dotyczy osób niepełnosprawnych, których wynagrodzenia są w części refundowane ze środków PFRON na podstawie odrębnych przepisów lub programów celowych.
Dofinansowanie stanowiące świadczenie na rehabilitację zawodową dla absolwenta skierowanego na staż, premię za przyjęcie absolwenta na staż oraz refundację wynagrodzenia niepełnosprawnego absolwenta wypłaca powiatowy urząd pracy.