Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Przegladam sobie google costam zapisuje, aczkolwiek moze ktos z Was zna
adresy stron z duza iloscia przykladow ukladania kostki brukowej.
A moze jakis program wspomagajacy projektowanie ?
" />Dla miłośników kultury remont GOK, dla wędkarzy â odmulony staw, dla podróżnych â nowe przystanki, dla pieszych - chodniki. Gmina Rachanie przystępuje do realizacji tych inwestycji
Mają kosztować łącznie ponad 677 tys. zł, z czego 278 tys. zł z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Większość środków przeznaczonych zostanie na remont budynku Gminnego Ośrodka Kultury. Budynek zostanie docieplony i odmalowany. Roboty prowadzone będą także we wnętrzu placówki. Przebudowana zostanie m.in. scena i sala główna.
Gmina chce także wyłożyć kostką brukową chodniki przy drodze powiatowej oraz wymienić dwa przystanki znajdujące się w centrum miejscowości.
- Teraz to są betonowe bunkry. Chcemy postawić nowoczesne wiaty â zapowiada Kazimierz Organista, wójt Rachań.
Ucieszą się też wędkarze, bo projekt przewiduje odmulenie i uporządkowanie hektarowego stawu, znajdującego się przy wjeździe do miejscowości.
Wójt Organista ma nadzieję, że uda mu się pozyskać kolejne pieniądze z PROW, tym razem aż 3,6 mln zł. Pieniądze chce przeznaczyć na budowę oczyszczalni ścieków w kolonii Michalów. Ma tam powstać nowoczesna oczyszczalnia, która rozwiąże obecne i przyszłe problemy ściekowe gminy. Inwestycja ma kosztować łącznie 5,6 mln zł.
- Nasza gmina leży w obszarze chronionym âŸNatura 2000âÂÂ, trzeba sprawy ochrony środowiska uporządkować - podkreśla wójt Organista.
Na terenie gminy istnieje wprawdzie oczyszczalnia ścieków, pozostała w spadku po zamkniętej cukrowni Wożuczyn, ale tak twierdzi wójt Rachań, nie spełnia ona już swojej roli, bo jest przestarzała.
PANIE ORGANISTA A GDZIE TA OCZYSZCZALNIA ???
faktycznie naszej Gminie najbardziej potrzebna jest wymiana przystanku i
ułożenie kostki brukowej..
dobrze Pan sobie radzi z pozyskiwaniem srodków unijnych, pogratulować!
" />
">Szkoda ze nie można znaleźć nigdzie projektu, chciałbym zobaczyć jak to będzie wyglądało.
Jak wyczytalem w decyzji NR 31/7624/OS/08 (wazna przez 4 lata) z 28.01.2008. dotyczacej uwarunkowan środowiskowych dla tej inwestycji, cytuje:
"W ramach przebudowy ulicy przewiduje się :
- budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej o łącznej powierzchni ~4010 mĂË, ulica szerokości
6m, długości ~630 m,
- budowę chodników z betonowej kostki brukowej o łącznej powierzchni ~1140 mĂË
o szerokości 2m, przylegających do jezdni â prawostronnych,
- budowę wjazdów z betonowej kostki drogowej o łącznej powierzchni ~465 mĂË ,
- wykonanie rowu odparowalnego ( zgodnie z decyzją lokalizacyjną) o długości ~408 m,
głębokości ok. 40cm, szerokości ok. 40 cm,
- budowę oświetlenia ulicy,
- przebudowę kabli niskiego i średniego napięcia, sieci teletechnicznej, istniejących
ogrodzeń, sygnalizacji."
Znakomicie poprawiloby nam to komfort mieszkania, mam nadzieje, ze sie wladze w terminie wyrobia, czas leci nieublaganie, zostaly jeszcze dwa lata.
">To w takim razie projekt tez gdzieś powinien być, w WPI jest wpisany na lata 2010 - 2011.
Witam Państwa
Szanowni mieszkańcy:
Odpowiadając na Państwa prośbę w załączeniu przedstawiamy projekt przebudowy ulicy Dzieci Warszawy na odcinku od ul. Ryżowej do budynku nr 5 ze wszystkimi szczegółami.
Ponadto wyjaśniam, że zgodnie z Wieloletnim Programem Inwestycyjnym zarezerwowane są środki na realizację tego zadania na lata 2010 - 2011.
W tym roku zostanie przeprowadzona procedura realizacji inwestycji tj:
â złożenie wniosku o ZRiD (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego gdyż ulica Dzieci Warszawy jest drogą kategorii powiatowej będącą w zarządzie Zarządu Dróg Miejskich
â wypłata odszkodowania za działki zajęte pod drogi publiczne
Pieniądze zarezerwowane w tym roku przeznaczone są wyłącznie na wypłatę w/w odszkodowania za grunty zajęte pod przebudowę ulicy Dzieci Warszawy.
â rozpoczęcie przebudowy nastąpi w 2011 roku po wyłonieniu wykonawcy w ramach przetargu nieograniczonego. â środki w WPI w kwocie niezbędnej na przebudowę są zarezerwowane właśnie w 2011 roku.
Pozdrawiam
W. Krzemień
Choć nie zakończył się jeszcze rok 2008 Urząd Miasta w Ełku pozyskał 2.223.000 zł na modernizację ulic Ogrodowej i Sportowej na os. Zatorze w przyszłym roku.
Ulice przy, których znajdują się domy jednorodzinne, są główniejszymi drogami tego osiedla. Prowadzą one także do Zakładu Energetycznego, gazowni i firm budowlanych.
Mieszkańcy ul. Ogrodowej od wielu lat wnioskowali o modernizację tej drogi. W bieżącym roku na wniosek prezydenta radni wpisali tę inwestycję do budżetu miasta, która miała być realizowana od listopada tego roku do wiosny roku 2010.
.
Opłacalne ryzyko
Okazało się jednak, że istnieje możliwość pozyskania środków na modernizację ulicy Ogrodowej i Sportowej z rezerwy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Trzeba było jednak spełnić kilka warunków. Po pierwsze - posiadać kompletną dokumentację projektową, po drugie pozwolenie na budowę oraz spełniać kilku innych kryteriów (np. niski poziom bezpieczeństwa drogowego, łączność z drogą krajową, położenie w pobliżu firm). Ważną przesłanką było również, by inwestycja nie była jeszcze rozpoczęta. Dlatego przygotowywany na listopad przez Urząd Miasta przetarg prezydent odwołał. Oznaczało to, że prace modernizacyjne nie rozpoczną się w tym roku. Zaistniała jednak szansa pozyskania około połowy pieniędzy na tę inwestycję w przyszłym roku.
.
Wysoka lokata Ełku
W konkursie realizowanym w ramach Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011, gdzie zespół oceniający składał się z ekspertów marszałka, wojewody, policji i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, projekt ełckiego Urzędu Miasta zyskał wysoką 13. lokatę punktową (93 punkty). Na liście rankingowej zarekomendowano przyznanie 2.222.900,00 zł. Ełk otrzyma drugą co do wielkości dotację.
.
Potrójny zysk
Dzięki pozyskaniu dotacji ulice Ogrodowa i Sportowa wykonane zostaną w ciągu jednego roku, a nie tak, jak zakładano w ciągu 3 lat przy finansowaniu ich tylko z budżetu miasta. Po drugie inwestycja wykonana zostanie w około połowie za pieniądze zewnętrzne. Po trzecie mieszkańcy i użytkownicy ulic Ogrodowej i Sportowej krócej będą narażeni na utrudnienia w komunikacji drogowej.
.
Ostra selekcja konkursowa
Na konkurs Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych wpłynęło 71 wniosków z całego województwa. Każda gmina i miasto mogły złożyć po jednym wniosku, z czego dofinansowanie otrzyma ostatecznie 39. Niektóre gminy i miasta z powodu niewystarczającej liczby punktów lub niespełniania innych kryteriów nie otrzymają dofinansowania, np. gmina wiejska Ełk, miasto Giżycko lub Orzysz.
.
Zakres modernizacji
W ramach inwestycji wybudowany zostanie na 776 m ulicy Ogrodowej i 195 m ul. Sportowej wodociąg, kanalizacja sanitarna i deszczowa, położona zostanie nowa nawierzchnia asfaltowa na ulicy, a na chodnikach pojawi się kostka brukowa. Wartość inwestycji szacowana jest na 6,7 mln zł, która pokryta zostanie z budżetu miasta, z otrzymanej dotacji, a prace przy kanalizacji sanitarnej i wodociągach przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.
.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011
Na realizację trzyletniego Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych rząd przeznaczy 3 mld zł. Środki zostaną rozdzielone po równo pomiędzy poszczególne województwa. Oznacza to, że przez trzy lata co roku na budowę dróg gminnych, miejskich i powiatowych w województwie warmińsko-mazurskim rząd przeznaczy 62,5 mln zł. Zgodnie z założeniami programu budżet państwa w ramach dotacji celowej dofinansuje do 50 proc. wartości inwestycji realizowanych w ramach programu a samorząd sfinansuje pozostałe wydatki.
Za pięć lat dwa razy więcej ścieżek rowerowych
Małgorzata Domagała2008-03-19, ostatnia aktualizacja 2008-03-19 18:59
Do 2013 roku miasto wybuduje 28 km ścieżek rowerowych, głównie wokół Bystrzycy i Czerniejówki. Za przygotowanie ich projektów zapłaci UE.
Fot. Rafal Michalowski / AGENCJA GAZE
ZOBACZ TAKŻE
Kiedy doczekamy się ścieżek rowerowych? (13-08-07, 18:11)
Dziś lubelscy rowerzyści mogą cieszyć się jedynie z 35 km dróg dla rowerów. Za kilka lat to się zmieni, bo miasto już kończy projekty budowy nowych tras. Ma to być około 7 km wzdłuż Czerniejówki (na odcinku od ul. Garbarskiej aż do Abramowickiej) oraz około 4 km wzdłuż Bystrzycy. Teraz ścieżka rowerowa kończy się w okolicach dworku Graffa, ale gdy ratusz zrealizuje swój plan, będzie biegła aż do granic Lublina - do Wólki Lubelskiej. Nowy odcinek ścieżki ma powstać również wzdłuż ulic: Osmolickiej, Cienistej oraz Krężnickiej w rejonie Zalewu Zemborzyckiego. Trzy kilometry drogi dla dwóch kółek zostaną wybudowane również w tworzonym właśnie przez miasto parku Czuby.
Łącznie Lublinowi przybędzie w ciągu pięciu lat 28 km ścieżek rowerowych. Będą ułożone z kostki brukowej. - Ta nawierzchnia jest łatwa w utrzymaniu. Asfalt ciężko zerwać, jeśli jest taka potrzeba - mówi Eugeniusz Wojtaś, zastępca dyrektora wydziału rozwoju i funduszy europejskich w ratuszu.
Plany te miasto chce zrealizować dzięki pieniądzom Unii Europejskiej, która na pewno pokryje większość kosztów związanych z projektami i dokumentacją. Umowę o dofinansowanie lubelski urząd miasta podpisał na początku tego roku i zgodnie z nią wszystkie niezbędne dokumenty ma przygotować do końca maja. - Pieniądze Lublin dostanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina - zdradza Wojtaś. Lublin liczy na ponad 220 tys. zł dofinansowania, za całość zapłaci około 300 tys. zł.
Wojtaś tłumaczy, że gdy tylko będzie gotowa dokumentacja, ratusz zacznie starać się o pieniądze na budowę. Zamierza skorzystać z projektów: Rozwój Polski Wschodniej oraz Regionalnego Programu Operacyjnego. Za pochodzące z tych źródeł fundusze w Lublinie powstanie również ścieżka wokół Zalewu Zemborzyckiego, której projekt ratusz ma już od zeszłego roku. Budowa dróg będzie musiała zakończyć się do 2013 roku.
Oprócz wymienionych ścieżek indywidualnych Lublinowi przybędzie również kilkanaście kilometrów ścieżek połączonych z nowymi inwestycjami drogowymi. - Jeśli projektujemy jakąś drogę i można zbudować tam trasę dla rowerów, robimy to - zapewnia Wojtaś. Dlatego właśnie po zakończeniu przebudowy niektórych dróg rowerzystom łatwiej będzie poruszać się w takich miejscach, jak: Al. Solidarności (3 km), Jana Pawła (2,3 km), Poligonowa (3 km) oraz Mełgiewska (3,5 km, o tej inwestycji piszemy na s. 4)
Ścieżki mogą powstać też w Śródmieściu
W wielu miastach maluje się białe linie na chodnikach, które oddzielają ciąg pieszych od drogi dla rowerów. Taka możliwość istnieje np. przy Al. Racławickich na wysokości Ogrodu Saskiego. Czekamy na propozycje innych miejsc, gdzie odpowiednio szerokie chodniki pozwolą na wydzielenie pasa dla rowerów. Przekażemy je później do wydziału dróg i mostów w ratuszu. Anna Adamiak, zastępca dyrektora wydziału dróg i mostów, obiecała "Gazecie", że przyjrzy się propozycjom. Pomysły prosimy przesyłać na adres: redakcja@lublin.agora.pl.
Źródło: Gazeta Wyborcza Lublin