Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Wsród adresów internetowych udało mi sie trafić na ciekawą stronkę www.cmppp.edu.pl/
Jest to adres do Centralnej Placówki Doskonalenia Nauczycieli powołana przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. Zaczęłam szperać i okazało się iż organizowane są przez tą placówkę róznorodne kursy i szkolenia dla nauczycieli. Organizowane sa kursy dotyczące pracy z dziećmi z ADHD, dyslektykami, niewidomymi, porażenia mózgowe ale wśród bogatej oferty brak problematyki cukrzycy. Postanowiłam tam dzisiaj zadzwonić i... oczywiście poinformowano mnie ze takiego szkolenia czy kursu nie ma ponieważ nikt do tej pory nie zgłaszał takiego zapotrzebowania więc problemu nie ma! Problem jest tylko kazdy rodzic stara się rozwiązać go we własny sposób. Panią z którą rozmawiałam jednak zainteresował problem i poradziła mi abym wystapiła z pismem do nich o zapotrzebowanie na szkolenia nauczycieli dotyczące cukrzycy gdyż oni na podstawie zapotrzebowania i sygnałów tworzą programy edukacyjne dla wychowawców i nauczycieli. Gdyby jednak takich sygnałów mieli więcej moze wspólnie udałoby nam się zrobić coś więcej dla naszych cukiereczków? Pomyślcie!



Cytat:
Napisał swiki A ja nie lubie superniani, owszem jej pomysly sa super i podobaja mi sie bardzo i tylko ze wzgledu na to, czasem ja obejrze (system nagrod i kar oraz zabawy przez nia wymyslane sa bardzo ciekawe i godne polecenia) , aczkolwiek dobija mnie to, ze po 2 czy 3 tygodniach dzieci nagle staja sie poukladane, grzeczniutkie i wogole jest wszystk jest pieknie i wspaniale (takie to nieprawdziwe jest) a najbardziej dobija mnie, jak pracuje z dzieckiem z adhd i ono tez potem jest ukochanym dzieciaczkiem - sama w swojej klasie mialam takiego dzieciaka i wiem jak wiele czasu, energii i pracy mojej oraz rodzicow bylo potrzebnych, zeby chlopak zrobil drobne kroczki do przodu i nie wierze w te "magiczne" trzy tygodnie z super niania. Zgadzam sie z Toba w 100%. Ja co prawda ogladam i korzystam z roznych jej pomyslow w wychowywaniu Antosia, ale zupelnie nie wierze w cudowne przemiany tak od razu.
Ostatnio zreszta Superniania goscila w "Dzien Dobry TVN" wraz z "wychowanym przeznia dizeckiem z ADHA i jego mamusia. Dziecko zachowywalo sie w studio typowo nadpobudliwie i mocno przeszkadzalo, a na twarzy Superniani goscil kwasny wyraz twarzuy i byla wyraznie wkurzona. Dodam, ze rozmowa ta miala pokazac, jakie rezultaty odniosly jej metody;).


A propos stosowania przeze mnie jej pomyslow: zamierzam kupic Antoskowi lale-Dzidziusia wraz zakcesoriami , zeby mogl swoje opiekuncze talenty cwiczyc na lalce:). Zobaczymy czy zadziala to takcudownie, jak w ktoryms z programow:).



Dot.: Czy to juz ADHD?
  Wiesz Paula, to nie jest tak, ze ona sie uczyla jakos rewelacyjnie... ale zaczne od poczatku majac nadzieje, ze uda mi sie to wytlumaczyc. Otoz, jest ona pierwszym rocznikiem, ktory poszedl do pierwszej klasy od 6 roku zycia. W klasach elmentarnych (1-3) nie bylo ocen tylko opinie i szkola miala inny program zeby przystosowac te dzieci do szkoly. Na domiar wszystkiego mala urodzila sie pod koniec roku wiec jest w klasie najmlodsza. Schody zaczely sie rok temu czyli w 4 klasie, kiedy to program wrocil do normy (generalnie wtedy dla 10-latkow). No i teraz ciagnie sie to za nia, bo juz sie zagubila i niestety nie jest w stanie nadrobic sama tego materialu. Myslelismy nawet z mezem nad tym zeby powtarzala jeszcze raz 4 klase, ale jej matka nie chciala o tym slyszec. Do tego co roku zmienia sie jej wychowawca wiec sama widzisz, sytuacja beznadziejna... Kilkakrotnie moj maz rozmawial z ktoras z kolei wychowawczyn i nic to nowego nie wnioslo. A z jej matka czesto rozmawia sie jak ze sciana...

---------- Dopisano o 10:02 ---------- Poprzedni post napisano o 09:56 ----------

Cytat:
Napisane przez Salomea1 (Wiadomość 17965558) Tak myślałam,że dziewczynka nie czyta po polsku, ale podałam tą stronkę,żebyś zobaczyła o co mi chodzi. Kilka ćwiczeń nie wymaga znajomosć polskiego;).

Moja znajoma ma 7 letniego synka z podobnymi zachowaniami. Dziecko nie ma ADHD, ale dużo pomogła logopedka:ehem:. To ona pierwsza zauważła,że dziecko ma problemy (wszyscy mysleli,ze poprostu ma taki zywiołowy charakter i samo przejdzie) i podczas swoich ćwiczeń przemycała ćwiczenia na koncentrację i doszkalała mamę, zadawała wspólną pracę domową itd. Mały troche sie uspokoił i "nauczył się" cierpliwości i opanowania.

Napisz jak będziecie po rozmowie z psychologiem bo może sie to przydać wielu mamom.

Pozdrawiam i powodzenia.
Powiem Ci, ze ta stronka bardzo nas zainteresowala i szukamy podobnych na niemieckich stronach.
Oczywiscie, ze napisze jak bedziemy juz po pierwszej wizycie u psychologa. Powiem Wam, ze to nie jest taka prosta sprawa tutaj, tzn osiagalne terminy sa w okolicach wakacji. Jedna pani to nawet nam powiedziala, ze lepiej isc najpierw do psychiatry zeby wyeliminowac chorobe psychiczna(?!). Ale miasto jest duze i cos mam nadzieje znajdziemy jeszcze w tym roku szkolnym...



Arteterapia (Terapia przez sztukę)
WYDZIAŁ SOCJOLOGII I PEDAGOGIKI W OLSZTYNIE I WYDZIAŁ ZAMIEJSCOWY W KĘTRZYNIE

kierunek: Pedagogika
specjalność: Arteterapia (Terapia przez sztukę) – II sem. 2.300,-


Sylwetka absolwenta

Zadaniem studiów podyplomowych jest przygotowanie do realizacji działalności terapeutycznej podejmowanej przez kontakt ze sztuką (muzyczną, plastyczną, teatralną itp.), ukierunkowanej na wszystkich, którzy chcą uaktywnić własną ekspresję twórczą. Mają umożliwić podwyższenie kwalifikacji w zakresie wielokierunkowej terapii, wiedzy o szeroko rozumianej twórczości i sztuce oraz możliwościach wykorzystania ich leczniczego wpływu w pracy z dziećmi i osobami dorosłymi, także z różnymi zaburzeniami (m.in. z autyzmem, schorzeniami psychosomatycznymi i nerwicami, z nadpobudliwością psychoruchową, zespołem ADHD, zaburzeniami mowy, zaburzeniami emocjonalnymi, neurologicznymi, kalectwem fizycznym), jak również w zajęciach terapeutycznych z osobami w wieku starszym.
Arteterapia organizowana jest głównie w ramach ochrony zdrowia psychicznego, ośrodkach dziennego pobytu, poradniach leczenia bólu, w ośrodkach terapeutycznych, placówkach kulturalno-oświatowych oraz w edukacji socjalnej, hospicjach, domach pomocy społecznej, szkolnictwie powszechnym i specjalnym.
Adresatami studiów są absolwenci studiów z zakresu pedagogiki, psychologii, muzyki, sztuk plastycznych, kulturoznawstwa, bibliotekoznawstwa i filologii, nauk medycznych, mających chęć, zapał i predyspozycje do pracy twórczej z osobami potrzebującymi wsparcia, poprzez między innymi sztukę. Przyjmowane osoby powinny wykazywać się zamiłowaniem do sztuk pięknych (malarstwa, rysunku, grafiki,) oraz zdolnościami z zakresu dramy.
Założenia organizacyjne studiów

Program obejmuje ogółem 250 godzin wraz z wizytami studyjnymi. Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele co dwa tygodnie. Edycja studiów rozpoczyna się w październiku 2009 r. i kończy w czerwcu 2010 r. Opłata czesnego to 1150 zł za semestr, z możliwością rozłożenia na opłaty miesięczne - czesne nie ulega podwyższeniu w takcie trwania edycji studiów podyplomowych i nie ma żadnych dodatkowych opłat.

WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I EKONOMII TOWARZYSTWA WIEDZY POWSZECHNEJ

ul. Barczewskiego 11, 10-061 Olsztyn
Adres rejestrowy Uczelni
tel/fax - 089 527-55-45, 089 527-56-77, 089 523-77-95
Konto bankowe: PEKAO SA 41 1240 5598 1111 0000 5034 6507
REKTORAT

ul. Barczewskiego 11, 10-061 Olsztyn
Biuro Rektora i Kanclerza, również adres do korespondencji
tel./fax - 089 521-89-08
Adres e-mail: sekretariat@twp.olsztyn.pl
Wydział Informatyki i Ekonomii

ul. Barczewskiego 11, 10-061 Olsztyn
tel. 089 521-89-08, 089 527-55-45
Wydział Socjologii i Pedagogiki

ul. Jagiellońska 59, 10-283 Olsztyn
tel./fax 089 535-77-92
Wydział Zamiejscowy w Kętrzynie

ul.Asnyka 10, 11-400 Kętrzyn
tel./fax tel. 089 752-37-53
Dział ds. Studiów i Studentów

ul. Barczewskiego 11, 10-061 Olsztyn
tel./fax 089 521-89-08


Strona uczelni:
http://www.wsiie.olsztyn.pl/s.php?b=1&ids=1



Konferencja w Tarnowskich Górach odbędzie się w sobotę. Serdecznie zapraszam, może uda się jakoś zorganizować dojazd? Może jakaś koleżanka będzie chciała też pojechać??? Naprawdę warto, bo wykładowcy na wysokim poziomie

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE w Tarnowskich Górach
wraz ze Stowarzyszeniem „Niezwykłe Dzieci”
serdecznie zaprasza na Konferencję Naukowo – Szkoleniową
27. października 2007 do Tarnogórskiego Centrum Kultury przy ul. Sobieskiego 7

„Dziwne dzieci” ADHD, Zespół Aspergera – jak je wspomagać?

PROGRAM KONFERENCJI

8,45 - 9,15 Rejestracja uczestników
9,15 – 9,30 Powitanie
9,30 – 10,30 Nadpobudliwość w neurologii – lek. med. pediatra, neurolog dziecięcy Jolanta Surmacz-Kampa – Katowice
10,30 – 11,30 EEG- Biofeedback jako metoda wspomagająca leczenie ADHD i innych zaburzeń – dr med. pediatra, neurolog dziecięcy Alicja Kubik – Kraków
11,30 – 12,15 ADHD – Diagnoza i metody leczenia ADHD – lek. med. psycholog, psychoterapeuta Magdalena Skotnicka – Warszawa
12,15 – 13,00 – Przerwa na kawę. W czasie przerwy możliwość zakupienia książek specjalistycznych. Pokaz metody EEG – Biofeedback. Losowanie nagród.
13,00 – 13,15 – Dziecko z Zespołem Aspergera w domu – mama mgr Anna Bieniek – Zabrze
13,15 – 14,15 – Dziwne Dziecko – czyli Zespół Aspergera – psycholog, psychoterapeuta
mgr Barbara Kamińska – Warszawa, lek. med. psycholog, psychoterapeuta Magdalena Skotnicka – Warszawa
14,15 – 15,15 – Jak pracować z klasą, w której jest dziecko z ADHD, Zespołem Aspergera i podobnymi zaburzeniami? – pedagog mgr Aleksandra Światowska – Tychy
15, 15 – 16,30 – Pozytywne strony dzieci z zaburzeniami – psychologowie, pedagodzy, rodzice zajmujący się, na co dzień pracą z dziećmi. Prezentacja wyników pracy magisterskiej na temat pozytywnych stron ADHD.
16,30 – 16,45 – Wpływ suplementów EYE Q na zmniejszanie objawów nadpobudliwości i innych zaburzeń – lek. med. Zbigniew Czop – Warszawa
16,45 – 17, 15 – otwarta dyskusja – podsumowanie, rozstrzygnięcie konkursu dla uczestników.
17,15 – 18,00 – wydawanie zaświadczeń o uczestnictwie

Współorganizatorami konferencji są: Instytut Neuromedica dr Alicji Kubik, Kreatywna Edukacja – Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Centrum Neurorehabilitacji dr Magdaleny Skotnickiej oraz Stowarzyszenie „Akceptacja”.
Osoby zainteresowane zaświadczeniem o uczestnictwie wydanym przez instytucję uprawnioną przez Kuratorium Oświaty proszone są o wpłatę 10 zł na konto stowarzyszenia. Prosimy o zgłoszenia mailowe na adres: konferencja@adhd.org.pl na zgłoszeniu prosimy o zaznaczenie czy należy przygotować zaświadczenie.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)