Projekt badawczy Polska-Namibia 2010


czy jest mozliwosc odbioru polsatu u Lwove na Ukraine. Estem fanatem PoLski reprezentacii pilki nozney! Levandovski super!
Moje ulubljone stancij RMF FM. RADIO ZET. 3 PR. radio EVRO. Pheprasham ne znam she dobze polskego jzyka

Z tego co wiem, to we Lwowie da sie odebrac TVP z Przemysla (kanały 24 i 41) oraz Zamoscia/Tarnawatki (TVP1, kanał 10 polaryzacja pionowa). O odbiorze Polsatu nie slyszalem. Byc moze w kanale 53 z Zamoscia/Tarnawatki mozliwy bedzie odbior. Przemysl nadaje Polsat kierunkowo (tak przynajmniej podane jest w wykazie RadioPolski), wiec lepiej ustawic antene na Zamosc.




czyli obalanie mitu który i tak będzie funkcjonował w kibicowskim świecie że Przemyśl to już Ukraina pozwolę sobie przytoczyć wypowiedz jednego z posłów:

Pytanie: ile mieszkańców liczy Przemyśl? Ile jest w tym Ukraińców?

Odpowiedź: 70 000, w tym 3000 Ukraińców



wiele ekip odwiedzających Przemyśl dostało informacje sms o roaming'u )



To jest sprawa bardzo zlozona..

Deputowani z Doniecka we wschodniej Ukrainie zapowiedzieli zorganizowanie referendum w sprawie utworzenia "autonomicznej republiki", jeśli obecne protesty spowodują unieważnienie niedzielnego zwycięstwa wyborczego związanego z tym regionem polityka - podał Reuter.

Agencja przypomina, że przemysłowe zagłębie Ukrainy zignorowało protesty opozycji, udzielając w dalszym ciągu poparcia Wiktorowi Janukowyczowi, byłemu gubernatorowi regionu donieckiego.

Deputowani z Doniecka opowiedzieli się za utworzeniem "autonomicznej republiki wschodnio-południowej", razem z regionem Krymu, który cieszy się już większymi uprawnieniami niż pozostałe 26 regionów Ukrainy.

Jeśli w sobotę i niedzielę nie usuną ludzi z placów Kijowa, powinniśmy w uporządkowany i konstytucyjny sposób zorganizować referendum w celu określenia kształtu kraju - powiedział mer Doniecka Ołeksandr Łukianczenko. My możemy żyć bez tamtej połowy [kraju], ale czy oni mogą żyć bez nas? - dodał.

Reuter przypomina, że spór wokół rezultatów niedzielnych wyborów prezydenckich unaocznił odwieczny podział Ukrainy na rosyjskojęzyczny wschód i mówiący po ukraińsku zachód.

Wschodnia część kraju, dzięki swemu przemysłowi węglowemu, chemicznemu i stalowemu wytwarzająca gros bogactw Ukrainy, odrzuciła wezwania opozycji do ogólnokrajowego strajku powszechnego. Krym, mający już własny parlament i rząd, jest również rosyjskojęzyczny, a w latach 90. przez pewien czas protestował przeciwko rządom administracji ukraińskiej.

Konstytucja Ukrainy dopuszcza wyłącznie referenda ogólnokrajowe. (jp)



" />razem z kolegą wybieram się na początku sierpnia(dokładna data nieustalona) na miesiąc pozwiedzać zachodnią ukrainę. Szukamy 1-3 osób chętnych. Trasa ma liczyć do 3000km. Ogólny zarys trasy to: Częstochowa-kraków-przemyśl-jaremcza-chocim-kamieniec podolski-kijów-zbaraż-beresteczko-lwów-przemyśl-kraków-częstochowa. Noclegi na dziko albo u gościnnych wschodnich gospodarzy. Dzienny dystans 80-120km. Jak ktoś byłby chętny to pisać na gg: 1035869



" />
">moja rodzina tez pochodzi z tych terenow to nie ma znaczenia gdzie są polegli,bardziej niż miejsce grobu ma znaczenia nazwanie tej zbrodni a na to sie nie zanosi no i stara dobra dialektyka klasyczna na coś mi sie przydał, przynajmniej troche jak widzisz rosjanie nie nazywają zbrodni po imieni, bęndą robić trudności i szykany z zamykaniem cmentarza itp. itd, czyli jednak jest coś na żeczy ze zmianą pochówku? a co do chandlu mięsem z ukrainą to zamrożenie go jest fikcją wiem bo mieszkam w przemyślu



" />Pheh... też chętnie bym przyjechał, ale zarówno Przemyśl jak i Ukraina są tak daleko, że musiałbym mieć oszczędzone dwie stówy na samą podróż. Nie wspominając o wyżywieniu, noclegu, alkoholu i innych atrakcjach... to przekracza moje możliwości, unfortunately. Jeśli będziemy mieli zjazd gdzieś w środkowej albo zachodniej Polsce, możecie na mnie liczyć.



@pykpyrykpyk:
I znów pozwolę sobie nieco poprawić opisy tych zdjęć:
po 1) Ten Jelcz z PKS Nowy Targ to na 100% Peerka po solidnej odbudowie (chyba w PNTPKS), a nie T120. T120 w nowej budzie o ile dobrze pamiętam nie miały na dachu klimatyzatorów z PR110D Lux, tylko nieco inne.
po 2) ten gorlicki Autosan to nie Lider tylko A1112T San. Lidery są chyba troszeczkę niższe. A poza tym jeśli chodzi o tabor wysyłany do Krakowa to moze jednak ta H9 była tylko wypadkiem przy pracy? w końcu są wakacje, są też i wynajmy i nie zawsze można obsłużyć dany kurs czymś lepszym
po 3) Dlaczego uważasz, że PKS Przemyśl miałby brać przykład z ukraińskich przewoźników? przecież ta firma mimo swego przygranicznego "rodowodu" prosperuje całkiem dobrze. Mają potężną flotę wysokopokładowców i u nich zobaczenie czegoś niższego na kursie pospiesznym jest rzadkością (no chyba, że są wakacje). A poza tym PKS Przemyśl cały czas stara się sprowadzać autobusy używane, tak więc nie biorą przykładu z ukraińców. To ukraińcy powinni brać przykład z PKS Przemyśl .



Majko

Niestety muszę przyznać w tej dyskusji racje Anonymous-owi. My tu możemy sobie jedynie pogdybać właśnie nie znamy i nie poznamy zamysłów inwestora, a nie można go nie poważnie traktować skoro wpłacił kila mln USD kaucji. Także i to że pochodzi z Kataru jakby bardziej go uwiarygadnia gdyż tam rodzina królewska ma powiązania we wszystkich biznesach i nic bez jej wiedzy i zgody się nie dziej To że chce być anonimowy o niczym jeszcze nie świadczy i czasami się takie transakcje zdarzają możne w takiej sytuacji powinna być podniesiona kaucja, ale wtedy nie wiadomo ,czy chcieliby zapłacić i tak można wkoło. Mamy za mało danych bo na razie jedni jadą na drugich a głównym rozgrywającym są Katarczycy. Nie wiemy czy nie skuszono ich stoczniami w Niemczech, a może będą skupywali statki z rynku wtórnego o czym tez ostatnio się mówiło. Sytuacja stoczni jak jest wszyscy wiedzą i może przeliczyli sobie, że kupią ją jak splajtuje bo będzie taniej. Ważne jest żeby wiedzieć, że jeśli ktoś zainwestuje to musi mu się to opłacić i ani Tusk ani Kaczyński, Pawlak czy Kwaśniewski nie zmuszą inwestora do wydania pieniędzy, bo tak będzie lepiej dla 21 tyś ludzi. Ludzie w biznesie nikogo nie interesują nieoficjalnie, są jedynie jednym z elementów branym pod uwagę. Wiem że to jest przykre, ale taka jest prawda i nie można się łudzić, że jest inaczej, no możne w wyjątku filantropów.

PS Zapomniałem dodać o biznesie nie rozmawia się w debacie publicznej tylko w zaciszu gabinetów.




'Stańczyk' post='163226' date='śro, 19 sie 2009 - 17:18']Uważam, że w całej tej otoczce ze sprzedażą stoczni należy powrócić do źródła, czyli do przetargu. Kupnem stoczni zainteresowane były polskie firmy jak: Mostostal Chojnice oraz Huta Częstochowa. Nie wiadomo czy spełniały wszystkie wymogi i przystąpiły do licytacji z tajemniczym inwestorem z Kataru. Załóżmy że tak było. Jeśli któraś z nich osiągnęła drugi rezultat, to po wycofaniu się - ???? - powinni zapłacić tyle ile wylicytowali, i prawnie stać się ich właścicielem. Myślę że lepiej by było gdyby stocznie przejęły rodzime firmy. Wolę swoich niż jakikolwiek zagraniczny kapitał. Ot, taki jestem...

Spieszę donieść że Huta Częstochowa nie ma już od dawna polskiego kapitału. Właściciel to Związku Przemysłowego Donbasu na Ukrainie. Pełna nazwa brzmi Industrialnyj Sojuz Donbasa Huta Częstochowa



Z pewną taką nieśmiałością przychodzi mi stanąć u boku Kapira, by zwrócić uwagę szanownej trójcy ekspertów od gazrurki w osobach: Ona, Melkor i Mortician na kilka nieścisłości w ich uczonych wielce opiniach.
I tak po pierwsze primo - wredny komuch nie zerwał żadnego kontraktu Polsko-Norweskiego, bo po prostu takowego nie było - była jedynie wstępnie parafowana umowa między polskim pegenige i konsorcium firm norweskich - nawiasem mówiąc dla Polski zdecydowanie niekorzystna, bo zakładająca wydajność projektowanej gazrury na osiem miliardów metrów sześciennych, z czego my mieliśmy odbierać pięć - co w ówczesnej sytuacji naszego, zdychającego pod ciosami wielkiego reformatora przemysłu było kompletną paranoją - natomiast Norwegowie mieli znaleźć nabywcę na pozostałe trzy miliardy. Jak czas pokazał to zadanie okazało się dla wikingów zdecydowanie za trudne z uwagi na cenę gazu, wyższą od rynkowej o około 30%.
Po drugie primo - nie byliśmy w stanie "przerobić" gazu z kontraktu rosyjskiego, zawartego w metodzie "bierz i płać", który to dopiero rząd Millera sprowadził do rozsądnego wymiaru.
I po trzecie primo - szanowni eksperci-dywersyfikatorzy powinni mieć świadomość, że czy im się to podoba, czy nie, Europa jest skazana na rosyjskie surowce - w tym nośniki energii - i jak można zauważyć po jej reakcji na urynkowienie ceny dla Ukrainy, ona doskonale to wie.
Z powyższego natomiast "wiedzenia" wynika po czwarte primo - czyli konieczność dywersyfikacji dostaw nie dlatego, że wredny Putin z nożem w zepsutych zębach złośliwie odetnie dumnej Poloni gazik, lecz dlatego, że na przykład nasi przyjaciele Czeczeńcy mogą się zamachnąć na gazrurę i spowodować przerwę w dostawie.
PS.
Mortician - mam dwa pytania - dlaczego rozsądni Niemcy likwidują swoje reaktory i czy pisząc o biomasie, jako alternatywie dla energetyki zawodowej, miałeś na myśli suszone goowno polskich wierzchowców?
Bo jeśli tak, to choć nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale na mój semicki nos jest go latoś w najjaśniejszej numer trzy i pół jakby przymało...



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)